Linksys Network Storage || NSLU2






















csutortokon futar csonget a kapuban.
nem, nem a Solaris 10 Media Kit erkezett meg, hanem a targybeli eszkoz ;)

~2h alatt talaltam meg az elviselheto kategoriaba sorolhato postakoltseggel dolgozo ceget.
ok a rendeles foladasa utan hat nappal hivtak fol, hogy kb egy het mulva tudjak szallitani, mert nincs raktaron.
mondom, jolvan, mar egy hetet igy is vartam, szoljanak, ha megvan, atvetelt egyeztetjuk. egyeztettuk.

eljott a nagy nap: vartam, meg kajat venni is csak ugy mentem el, hogy a kapura ragasztottam egy "Rogton jovok + tel.szam" cetlit.
ehhez kepest 16.56-kor jelent meg a futarszolgalat autoja (ez azert erdekes, mert altalaban ok szoktak ebreszteni).

a csomagot megneztem/atvettem, majd elhelyeztem a szoba egy kihasznalatlan szogleteben (ra se nezzek, mig dolgozom :)).
tegnap vegre beuzemeltem:
IP cimek atallitgatasa utan indult (Windows alol) a telepites.
telepito NAS-t keres, majd (ha egy halon belul vagyunk,) megtalalja.
beallitas kovetkezik:
IP cimet atirjuk (ha nem felel meg az eredeti/nem egyezik a halo), atjarot beallitjuk, DNS sem art, ha levelet szeretnenk kapni a logokrol, valamint backup servert is megadhatunk, stb....
ezt koveti a MENTES/SAVE gombra valo kattintas.
na ez az, amit nem erzekelt az eszkoz.
10 probalkozasbol tizszer mondta azt, hogy nem tudta menteni a beallitasokat.
teljesen mindegy volt, hogy routeren keresztul csatlakoztam, vagy direktben a laptopomrol.

ezt https bejelentkezes kovette, elso lepesben az admin jelszo megvaltoztatasaval (merthogy minden -a telepito altal felejanlott muveletet el lehet vegezni webes feluletrol is ofkoz ;)).
aztan a csatlakoztatott diszk ext3-ra formazasa jott.
aztan workgroup beallitasa, user(ek), groupok folvetele (keszithetunk nekik private mappakat), groupok megadasa, stb (samba), majd tartalom feltoltese.

ezt firmware upgrade kovette.
innentol van ftp-nk ;)

Megjegyzések

Magus üzenete…
Szia,
tegnap vettem én is egy Linksys NAS-t, olyat, mint ami neked van. Szomorúan tapasztaltam, hogy meg sem közelíti a 100 Mbit-es sebességet. Lehet ezzel kezdeni szerinted valamit? Csak azért kérdezlek, mivel láttam, hogy valamit patkoltál (overclock) rajta, de nem igazán értem, mire jó az. Köszi
metalsaman@freemail.hu

Népszerű bejegyzések